قبلی
بعدی

چرا موها کش می آیند؟

فهرست مطالب

ظاهر موها در زیبایی هر فرد به خصوص خانم ها نقش بسزایی دارد اما گاهی اوقات این زیبایی و درخشان شدن موها اثرات نامطلوبی را بر جا می گذارد که باعث آسیب شدید موها می شود و نه تنها زیبایی آن را از بین می برد بلکه موها می سوزند و کورتکس مو از بین می رود. اما نگران نباشید این اتفاقاتی است که هر از گاهی پس از رنگ یا دکلره کردن موها با آن روبه رو می شویم و هر راهی را امتحان می کنیم تا موهایمان مانند روز اول شود اما این را باید بدانید که درمان موهای آسیب دیده یک پروسه طولانی می باشد و باید بسیار صبور باشیم. سوختن موها و زیاد کش آمدن آن و از دست دادن رطوبت و چربی طبیعی موها در اثر رنگ و دکلره غیر اصولی توسط افراد غیر حرفه ای اتفاق می افتد اما این را باید بدانیم که نگهداری مو بعد از دکلره بسیار اهمیت دارد و اگر تصمیم به دکلره موهایتان دارید حتما باید مراقبت بعد از آن را رعایت کنید تا از موهای دکلره شده تان لذت ببرید و اگر به هر دلیلی نمی توانید بعد از انجام دکلره موهایتان را مراقبت های لازم برایش انجام دهید توصیه می شود که از انجام این کار خودداری کنید و این نکته را همیشه به خاطر بسپارید موهای زیبا همیشه نصیب کسانی می شود که برایش وقت بگذارند. در این مقاله سعی داریم روش هایی را برای سالم ماندن و درمان کش آمدن موها را در اختیارتان قرار دهیم تا با انجام هر روش زیبایی بتوانید موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

علت های کش آمدن مو

علت کشش موها

چرا موها کش می آید؟

موها از سه لایه کوتیکول ، کورتکس و مدولا تشکیل شده است. کوتیکول مو نقش محافظت از کورتکس مو را دارد اما به معنای آسیب ناپذیری کورتکس مو نمی باشد و در صورت آسیب کوتیکول مو انعطاف پذیری ، درخشندگی و براقیت خود را از دست می دهد. کورتکس مو در استحکام مو نقش دارد و مواد شیمیایی مانند دکلره پیوندهای دی سولفیدی مو را سست می کند و از بین می برد و باعث آسیب پذیری موها می شود. در حالت عادی موها حالت ارتجاعی دارند و کمی کش می آید اما زمانیکه مو آسیب می بیند بیشتر از حالت عادی مو کش می آید و نیز کمی چسبنده می شود که از علت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماندن زمان طولانی مواد دکلره روی موها : زمانیکه مواد دکلره یا رنگ به مدت طولانی روی موها بماند کوتیکول مو تخریب می شود و بافت مو آسیب می بیند و در نتیجه تعادل مو را به هم می زند و باعث کش آمدن تار مو می شود.

مواد نامرغوب و بی کیفیت : اگر از مواد شیمیایی بی کیفیت و یا از تاریخ گذشته استفاده شود موها دچار آسیب و شکنندگی می شود.

استفاده از وسایل حرارتی بعد از دکلره: وسایل حرارتی رطوبت طبیعی مو را از بین می برد و موها خشک می شوند. در کل ابزاری که به طور مستقیم به موها حرارت می دهد باعث کشسانی موها می شود.

علت کشش موها1

نحوه تست کشسانی موها

تست کشسانی مو

میزان کشسانی موها بستگی به میزان آسیبی که به موها وارد شده است دارد و در همه افراد یکسان نمی باشد و هرچه قدر این آسیب بیشتر باشد موها بیشتر کش می آیند. اگر مو زمانیکه خیس و مرطوب است کمی کش بیاید جای خیلی نگرانی نیست و به این معناست که موها مقدار کمی آسیب دیده است اما اگر زمانیکه موها خشک است تا سه برابر طول مو کش بیاید به این معناست که مو بسیا زیاد آسیب دیده است و هرچه زودتر درمان مو باید شروع شود. روش های متعددی برای درمان کشش موها وجود دارد از جمله :

استفاده از شامپوهای فری سولفات : شامپوهای معمولی دارای شوینده های قوی هستند و بیشتر باعث خشک شدن موها می شود همچنین مو وقتی آسیب می بیند حساسیت آن نسبت به مواد شوینده بیشتر می شود پس بهتر است تا زمان بازسازی موها از شامپوهای فری سولفات استفاده شود.

استفاده از نرم کننده های عمیق : نرم کننده های عمیق ریز مولکول هستند و به راحتی از لایه های مو عبور کرده و موجب رفع آسیب ناشی از دکلره و برطرف شدن کشسانی موها می شود.

استفاده از روغن های گیاهی: روغن های گیاهی از جمله روغن بادام ، نارگیل ، کرچک ، سیاه دانه ، زیتون میتوانند کمک زیادی به ترمیم موهای آسیب دیده کنند و همچنین از این روغن هم به تنهایی و هم به صورت ترکیبی می توان استفاده کرد.

استفاده نکردن از وسایل حرارتی به مدت طولانی: زمانی که مو آسیب میبیند در برابر وسایل حرارتی آسیب پذیرتر می شوند پس بهتر است تا زمان ترمیم موهایتان از این وسایل استفاده نکنید.

درمان کشش موها3

تکنیک مولتی فانکشن چیست؟

تکنیک مولتی فانکشن

یکی از بهترین روش های درمان کشسانی موها تکنیک مولتی فانکشن است. تکنیک مولتی فانکشن جزء تکنیک های خیلی مهم است که این روزها کسانی که کار تراپی مو انجام می دهند باید روی این تکنیک مسلط باشند. این تکنیک توانایی و مقاومت مو را بالا می برد تا بتواند در برابر تراپی های دیگر تحمل داشته باشد. موهایی که آسیب های بالای ۷۰ درصد دارند که معمولا بر اثر دکلره این اتفاق می افتد احتیاج دارند اول درمان بشوند و بعد احیا و در کنار احیا صافی به آن بدهیم. تکنیک مولتی فانکشن باید اصولی انجام شود و کسی که موهایش بعد از تست کشسانی کاملا غلاف آن از بین رفته باشد و کوتیکول خود را از دست داده و کورتکس مو هم آسیب دیده است را نمی توان با تکنیک بوتاکس مو آن را درمان کنیم و باید ابتدا رفع کشسانی انجام دهیم. در اینجور مواقع بهترین کار کوتاهی مو می باشد اما اگر کسی موافق با این کار نبود می توان از تکنیک مولتی فانکشن که طی ۳ مرحله بسترسازی ، آبرسانی و کلاژن سازی مو و صافی مو انجام می شود استفاده کنیم.

مولتی فانکشن

روش تکنیک مولتی فانکشن

در تکنیک مولتی فانکشن ابتدا مو را با پلکس ها رفع کشسانی می کنیم بعد از آن که زمان پلکس تراپی به اتمام رسید پس از ۲۰ دقیقه اگر هنوز مو کشسانی آن رفع نشده بود اجازه ورود به مرحله بعد را نداریم و باید با توجه به نسبت کشسانی مو طی ۱ یا ۲ مرحله دیگر در زمان های مختلف دوباره مو را با پلکس بسترسازی کنیم تا کشسانی آن برطرف شود و پس از رفع کشسانی موها در مرحله بعد آبرسانی و کلاژن سازی مو را انجام می دهیم که در این مرحله می توان از بوتاکس یا پروتئین تراپی استفاده کرد و بعد اتوکشی را انجام دهیم که باید بسیار مواظب باشید زمان اتوکشی موها بسیار کوتاه باشد یعنی هر لایه مو بین ۵ الی ۶ مرتبه با در جه پایین اتوکشی شود. در مرحله آخر می توان از کرابوتاکس ، آنزیم ، کراتین با درصد پایین صافی و احیای بالا برای موها استفاده کنیم. 

فواید تکنیک مولتی فانکشن

  • دوام کار را بالا می برد
  • صافی و احیا فوق العاده ای به مو می دهد.
  • باعث تقویت مو می شود.
  • موها را درخشان می کند.

مولتی فانکشن1

نکات کراتینی که حتما باید بدانید

مقالات احیاء و درمان مو
atefe bahramy
بررسی خصوصیات مو

قبلی بعدی خصوصیات و ویژگی های مو چیست؟ فهرست مطالب به طور کلی موهای براق با بافت صاف و انتهای تمیز یا نوک های مخروطی

توضیحات بیشتر »
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *