قبلی
بعدی

تونر مو چیست؟

فهرست مطالب

شاید برای شما هم تا به حال اتفاق افتاده باشد که بعد از دکلره موهایتان رفله های زرد و نارنجی دارد. این مشکل برای خیلی از افراد ناخوشایند می باشد و باعث می شود موها حالت زیبایی خود را از دست بدهند. برای حل این مشکل امروزه از محصولی به نام تونر مو استفاده می شود. در اینجا باید گفته شود که علاوه بر تونر پوستی تونر مو نیز وجود دارد که باعث می شود تمام رفله های ایجاد شده بعد از دکلره از بین برود. در این مقاله سعی داریم شما را با تونر مو و کاربرد آن آشنا کنیم.

تونر مو چیست ؟

تونر مو محصولی است که می تواند زردی و نارنجی بودن موهای دکلره شده را بگیرد و با حذف کردن رنگدانه هایی که باعث زرد و نارنجی شدن رنگ مو می شود ، باعث زیباتر شدن رنگ موها می شود. در واقع تونرها یک سری رنگساژهای آماده هستند که همانطور که از اسمشان پیداست قرار است به موها یک حالت تن دهند و رفله های مزاحم را بگیرند. تونرها نسبت به رنگساژها سریع تر هستند و نیاز به ترکیب با چیزی ندارند و به تنهایی می توان روی موهای نم دار زده شود و بعد موها را خیلی راحت رنگساژ کرد. تونر را باید دقیقا بلافاصله بعد از اینکه موها دکلره شدند و قبل از اینکه رنگساژ انجام شود برای رفله گیری استفاده می شود.

تونر مو چه کاربردی دارد؟

کاربرد تونر مو

۱. تونر به احیای مجدد رنگ موهای پریده و مات و تیره کمک می کند تا موها براق و زیبا و شاداب شود.

۲.تونر مو رنگ موها را یک دست و طبیعی می کند و ناهماهنگی های رنگ را از بین می برد.

۳.اگر رنگ موی ریشه روشن تر از ساقه موهایتان شده باشد می توانید از تونر برای یک دست کردن آن استفاده کنید.

۴.تونر به عنوان کاندیشنر یا همان نرم کننده مو نیز عمل می کند و موها را نرم و لطیف و صاف کرده و خشکی و وز بودن را از بین می برد.

چگونه تونر مناسب موهایمان انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید تونر مناسبی را برای رنگ موهایتان انتخاب کنید ابتدا باید چرخه رنگی را به درستی بشناسید و سپس رنگ هایی را که ضد و مخالف یکدیگر هستند را کنترل کنید. برای مثال اگر رنگ موی انتخابی شما دارای تناژ سبز باشد باید از تونر قرمز برای متعادل کردن آن استفاده کنید و یا اگر می خواهید زردی موهای بلوند را از بین ببرید باید سایه متضاد رنگ موی فعلی را در چرخه رنگ انتخاب کنید مانند تونر خاکستری بنفش. بلوند خاکستری یا بلوند بژ می تواند سایه تیره را خنثی کند. برای خنثی کردن و طبیعی نمودن موهای متفاوت از تونر آبی استفاده می شود. به عنوان مثال اگر موی خود را بلوند کرده اید با چند بار شستشو احتمالا متوجه شده اید که رنگ مو کم رنگ و زرد شده است برای از بین بردن رنگ زرد آن می توانید از تونر شماره تی ۱۱ استفاده کنید تا سایه خاکستری ایجاد شود.

از چه محصولاتی می توان به عنوان تونر مو استفاده کرد؟

انواع تونر مو

از سه نوع محصول می توان به عنوان تونر مو به کار برد از جمله :

تونرهای آمونیاک : این نوع تونرها رنگدانه ی مو را تغییر می دهند و مو را برای رنگساژ آماده می کنند و باید هنگامی که موها بلوند شده اند به کار روند. برای استفاده از آنها نیز باید چند روز از دکلره کردن موها گذشته و سپس تونر به کار رود زیرا موها بعد از دکلره ضعیف و شکننده هستند. معمولا یک قسمت تونر با دو قسمت اکسیدان ۲۰ حجمی یا ۶۰ درصدی ترکیب می شود و به مدت ۳۰ دقیقه روی موها گذاشته می شود و بعد شسته می شوند. از تونر آمونیاک می توان هر ماه یکبار استفاده کرد. ( حتما دستورالعمل استفاده از تونر را قبل از استفاده از محصول مطالعه کنید.)

شامپو بنفش : پس از دکلره کردن موها می توان مستقیم از این نوع شامپوها استفاده کرد زیرا این شامپوها آمونیاک ندارند و مضرات کمتری برای موها دارند. شامپو تونر بنفش باید ۲ تا ۳ بار در هفته روی موها به کار رود و هر بار ۵ تا ۱۰ دقیقه روی موها بماند.

تونر رنگ مو : تونر های رنگ را پس از دکلره کردن موها برای از بین بردن رفله های زرد و نارنجی استفاده می شود. این رنگ موها را باید به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی موها بمانند. استفاده از رنگ مو به جای تونر نمی تواند جای اصلی تونر را بگیرد اما تا حدودی می تواند نتیجه رضایت بخشی داشته باشد. تونرهای رنگ مو دارای رنگ های آبی ، سبز ، قرمز ، نارنجی ، مسی و زرد می باشد و رنگ بنفش بیشترین استفاده در بین رنگ موها را دارد.

چگونه از تونر مو باید استفاده کرد؟

طرز استفاده از تونر مو

کسانی که می خواهند برای بار اول از تونر مو استفاده کنند لازم است با احتیاط بیشتری و در مدت زمان مکث کمتری از تونر استفاده کنند تا از مناسب بودن تونر برای موهایتان اطمینان حاصل کنید زیرا موهای هر فرد دارای ساختار و ضخامت متفاوتی می باشد. زمانیکه میخواهید از تونر استفاده کنید هدف ساقه موهایتان است و لازم نیست روی ریشه موها زده شود و زمانیکه روی موهای تیره زده می شود سایه های روشن زیبایی ایجاد می کند. برای استفاده از تونر ابتدا باید تمام موها پس از دکلره آبکشی شوند و آب اضافی موها گرفته شود سپس با توجه به دستورالعمل مربوطه و مدت زمان آن تونر روی موها زده می شود. بهتر است زمان تونر زدن به موها ۸۰ درصد از موها خشک شده باشد تا نتیجه بهتری گرفته شود. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که اغلب تونرها با توجه به جنس مو ، رنگ مو و نوع برند تونر می تواند متفاوت باشد.

نکات مهم تونر مو

۱.تونر مو زیر تناژ رنگ مو را تغییر داده ولی رنگ اصلی موها را عوض نمی کند. به همین دلیل تنها روی موهای دکلره شده اثر کرده و روی موهای تیره هیچ تاثیری ندارد.

۲.تونر مو می تواند رنگ موی دکلره شد را به رنگ دلخواه شما در آورد و رنگ موها را سردتر و یا گرم تر نشان دهد.

۳.از تونر مو می توان روی کل موها استفاده کرد و یا تنها روی قسمت هایی از مو تونر زد به طور مثال اگر فردی هایلایت داشته باشد می تواند تنها روی هایلایت ها تونر زده و بقیه قسمت ها را رها کند.

۴.هرچه موها بیشتر شسته شوند بیشتر باید از تونر روی آنها استفاده کرد که این کار در خانه و یا در سالن های زیبایی هم می توان انجام داد.

۵.استفاده مکرر از تونر مو باعث ضعیف شدن ریشه و ساقه مو می شود پس بهتر است با توجه به جنس موهایتان هر ۴ الی ۷ هفته یکبار استفاده کنید.

نکات کراتینی که حتما باید بدانید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *