در این مطلب قصد داریم شرح دهیم که چگونه موهای خود را در خانه صاف کنید.

 

چگونه موهای خود را در خانه صاف کنید

 

مرحله ۱: از شامپوی شفاف کننده استفاده کنید

مطمئن شوید که موهای تمیزی دارید تا محصولات صاف کننده بتوانند به طور موثر عمل کنند. موهای خود را با شامپوی شفاف کننده بشویید تا کثیفی، چربی و هرگونه رسوب از بین برود. حتی اگر موهای شما شامپو شده است، بلافاصله قبل از درمان، دوباره آن را بشویید.

مرحله ۲: یک کرم بازسازی کننده بافت بزنید

موهای مرطوب خود را به چند قسمت تقسیم کنید و آنها را شانه کنید. کرم بازسازی کننده را به آرامی روی هر قسمت بمالید و هر تار مو را به طور یکنواخت بپوشانید. هر قسمت را بر روی سر خود ببرید و سپس به قسمت بعدی بروید. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید.

بسته به توصیه محصول و میزان مجعد بودن موهایتان، آن را حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بگذارید. پس از اتمام زمان، موهای خود را با آب گرم بشویید و مطمئن شوید که هیچ محصولی باقی نمانده است.

توجه: کرم‌های بازسازی‌کننده با پیوندهای کراتین مو واکنش نشان می‌دهند، آن‌ها را می‌شکنند و دوباره مرتب می‌کنند تا موها را نرم و کشیده شوند. از این رو، در این مرحله با موهای خود ملایم باشید تا از شکستگی جلوگیری کنید. همچنین کرم را نزدیک پوست سر خود نزنید زیرا باعث سوختگی می شود.

مرحله ۳: موهای خود را خشک کرده و صاف کنید

از ابزارهای حالت دهنده مو مانند سشوار فقط پس از خشک شدن ۴۰ تا ۵۰ درصد موهایتان استفاده کنید. پس از خشک شدن کامل، موهای خود را با اتو صاف کنید. موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و هر بار یک قسمت را صاف کنید. زمان کافی را صرف صاف کردن موهای خود بدون از دست دادن هیچ نقطه ای کنید زیرا موهای شما تا زمانی که رشد کنند به این ترتیب باقی می مانند.

توجه: موهای خیس را با سشوار خشک نکنید. موهای خیس متخلخل هستند و آسیب پذیرتر هستند. اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند تا حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد خشک شوند، سپس از یک سشوار در حالت کم و در فاصله ۱۵ سانتی متری از تارهایتان استفاده کنید.

مرحله ۴: از کرم خنثی کننده استفاده کنید

یک کرم خنثی کننده، به موهای خود بمالید. آن را تا حد امکان در جهت موهایتان بمالید و اجازه دهید بیش از ۱۰ دقیقه روی موهایتان بماند. این محصول پیوندهای کراتینه را قفل می کند تا موهای شما صاف بماند.

مرحله ۵: موهای خود را آبکشی کنید

موهای خود را فقط با آب گرم بشویید. از هیچ شامپویی استفاده نکنید. می توانید موهای خود را با هوا خشک کنید یا با سشوار خشک کنید تا فرهای خود فوق العاده صاف شوند.

کرم های خانگی برای صاف کردن طبیعی موها

۱. شیر نارگیل و لیمو

ترکیب آب لیمو و شیر نارگیل یک ترکیب اسیدی و قلیایی است که می تواند بافت موی شما را تغییر داده و بر حالت مواج آن تاثیر بگذارد. این ماسک بلافاصله پس از اولین درمان مو، موهای شما را ابریشمی، صاف و نرم می کند.

¼ فنجان شیر نارگیل

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

شیر نارگیل و آب لیمو را خوب با هم مخلوط کنید.

این مخلوط را یک شب در یخچال بگذارید.

آن را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید.

بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه روی آن بماند.

موهای خود را با آب خنک و شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید.

این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

 

۲. روغن زیتون و تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که می تواند به تغذیه و صاف کردن موهای شما کمک کند. روغن زیتون به حالت دادن به موهای شما کمک می کند. این مواد به افزایش سلامت موهای شما و جلوگیری از موخوره کمک می کنند.

۲ عدد تخم مرغ کامل

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

مواد را با همزن بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

این خمیر را به موهای خود بمالید.

بگذارید حدود یک ساعت بماند.

موهای خود را با آب خنک و شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید.

این کار را یک بار در هفته انجام دهید.