قبلی
بعدی

شامپوی بدون سولفات چیست؟

فهرست مطالب

شامپوی بدون سولفات همانظور که از نامش پیداست شامپویی است که بدون سولفات ساخته شده است. اما سولفات ها دقیقا چیست؟برای اینکه بدانید شامپوی بدون سولفات چیست؟ و چه فوایدی دارد با خانه کراتین همراه باشید.

 

شامپوی بدون سولفات چیست؟

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که شامپویی که برای موهای کراتین شده انتخاب می‌کنید باید خالی از سولفات باشد. سولفاتها مواد شوینده قوی هستند که می‌توانند لایه‌های محافظ مو را آسیب بزنند و باعث کاهش ماندگاری کراتین در موها شوند. بنابراین، بهترین گزینه برای شما استفاده از شامپوهای بدون سولفات است.

سولفات چیست؟

سولفات چیست؟

سولفات ها پاک کننده های شیمیایی هستند. این مواد تمیزکننده به ایجاد بافت حباب‌دار و کف‌کننده کمک می‌کنند، به همین دلیل است که در شامپوها، ژل‌های دوش و ژل‌های اصلاح یافت می‌شوند. مردم اغلب از نظر بصری به دنبال حباب‌ها می‌گردند تا احساس کنند موهایشان تمیز می‌شود.

رایج ترین انواع سولفات ها در شامپوها سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لوریل سولفات (SLES) هستند.

سولفات ها دارای معایبی هستند که به آنها خواهیم پرداخت، به همین دلیل است که باید به دنبال تغییر به شامپوهای بدون سولفات باشید.

برخی از شامپوها حاوی سدیم لوریل سولفات (SLS) هستند تا آلودگی، روغن یا محصول اضافی که روی موها جمع‌شده است را کاملاً پاک کند. شامپوهای فرموله شده با سولفات ها، موهایی را که آلودگی، چربی یا تجمع بیشتری دارند، بهتر تمیز می کنند، اما می توانند باعث خشکی مو و پوست سر شوند. اگر از شامپوی شفاف کننده استفاده می کنید، حتما از شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده عمیق استفاده کنید.

اولین چیزی که باید بدانید این است که سولفات های موجود در شامپوها خطرناک نیستند. با این حال، آنها می توانند به روش های زیر به مو و پوست سر شما آسیب برسانند.

 

سولفات چیست؟

سولفات‌ها می‌توانند موها را بیش از حد تمیز کرده و روغن‌های ضروری آن را از بین ببرند.

استفاده بیش از حد از یک چیز خوب می تواند باعث عدم تعادل در پوست سر و موهای شما شود. شما می خواهید پوست سر خود را بدون شامپو کردن بیش از حد موهای خود تمیز کنید. اگر این کار را انجام دهید، می توانید خشکی، وز، از دست دادن درخشندگی، ریزش مو و تولید بیش از حد روغن را تجربه کنید. علامت نهایی ممکن است شما را گیج کند، اما تولید بیش از حد چربی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست سر شما سعی می‌کند از دست دادن مواد غذایی که تجربه می‌کند متعادل کند.

 

فواید شامپو بدون سولفات چیست؟

فواید شامپو بدون سولفات

ملایمت: اگر پوست سر حساسی دارید، باید شامپوی بدون سولفات را بررسی کنید. این یک پاک کننده ملایم است که به پوست سر یا پوست اطراف خط موی شما آسیبی نمی رساند.

حالت دهنده: آیا در جستجوی محصولاتی هستید که موهای شما را نرم و صاف می کند؟ خبر خوب! شامپوی بدون سولفات حالت دهنده است.

مناسب موهای مجعد: شامپوی بدون سولفات برای موهای مجعد عالی است زیرا نسبت به سایر انواع مو به حالت دهنده بیشتری نیاز دارد. دختران فرفری ممکن است متوجه شوند که شامپوهای بدون سولفات به وضوح فر، کاهش موخوره و صافی کمک می کنند.

 

نحوه استفاده از شامپوی بدون سولفات چگونه است ؟

نحوه استفاده از شامپوی بدون سولفات

بسیاری از مردم وقتی به شامپوهای بدون سولفات روی می آورند ناامید می شوند زیرا مانند سایر محصولات عمل نمی کند. همانطور که در بالا ذکر شد، شامپوهای بدون سولفات کف بسیار کمتری دارند. حباب هایی که ممکن است انتظار داشته باشید را نخواهید دید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که هنگام استفاده از شامپوهای بدون سولفات باید انجام دهید.

موها و پوست سر خود را کاملاً با آب خیس کنید – قبل از شروع شستشو، موهای شما باید کاملاً از آب اشباع شود.مقدار کمی (۲ تا ۵ پمپ) شامپو را به پوست سر و ریشه خود اضافه کنید. شامپو را از پوست سر تا طول موهایتان بمالید. از دستان خود استفاده کنید تا محصول را روی موهای خود بمالید تا به تمیزی آن کمک کنید – حدود ۱ دقیقه برای این کار وقت بگذارید. اجازه دهید محصول به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بماند . برای ایجاد کف اضافی، آب بیشتری اضافه کنید. به طور کامل و کامل بشویید.

شامپوی بدون سولفات چیست؟

توجه: وقتی برای اولین بار از شامپوی بدون سولفات استفاده می کنید، کف زیادی نمی بینید. این به این دلیل است که شما در موهای خود تجمع بیشتری دارید و محصول به شدت برای تمیز کردن موهای شما کار می کند. وقتی موهای شما تمیزتر باشد و تجمع کمتری داشته باشد، کف بیشتری خواهید دید.

آشنایی با شامپوهای بدون سولفات برای انواع مختلف مو

شامپوهای بدون سولفات برای انواع مختلف مو

موهای مجعد: شامپوهای بدون سولفات برای موهای مجعد منطقی هستند، زیرا سولفات ها باعث از بین رفتن رطوبت موهای فر می شوند. اگر می خواهید موهای سالم داشته باشید، باید رطوبت موهای خود را حفظ کنید. انتقال به شامپوی فر بدون سولفات به شما این امکان را می دهد که به آرامی موهایتان را پاک کنید بدون اینکه تمام مواد معدنی و روغن های لازم را از موهایتان پاک کنید.

موهای خشک یا دهیدراته: اگر موهای خشک یا دهیدراته دارید، استفاده از شامپوهای مبتنی بر سولفات فقط باعث آسیب بیشتر می شود. در عوض، شما باید یک شامپو مرطوب کننده بدون سولفات پیدا کنید.

موهای چرب: اگر پوست سرتان چرب است، ممکن است وسوسه شوید که روزانه آن را شامپو کنید تا از شر چربی خلاص شوید. متأسفانه، این می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند زیرا پوست سر شما تلاش می‌کند تا بیش از حد ضرر را جبران کند و روغن اضافی مورد نیاز خود را تولید کند.

پوست سر حساس: مقابله با مشکلات پوست سر ممکن است دشوار باشد. اکثر افرادی که سوزش و خشکی بیش از حد دارند تنها با شامپوهای حاوی سولفات تشدید می‌شوند. به همین دلیل است که پیدا کردن محصولات مناسب بدون سولفات می تواند بسیار مهم باشد. با این حال، اگر از محصولات ملایم، آرام‌بخش و بدون سولفات استفاده می‌کنید و همچنان مشکلات پوست سر را ادامه می‌دهید، در تماس با متخصص پوست تردید نکنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا یک علت زمینه ای وجود دارد یا خیر.

آیا شامپوی بدون سولفات برای استفاده مداوم خوب است؟

بله، شامپوهای بدون سولفات را می توان به طور مرتب استفاده کرد. در واقع، برخلاف شامپوهای مبتنی بر سولفات، شما در معرض خطر بسیار کمتری برای خشک شدن موهای خود هستید، بنابراین آنها می توانند گزینه ای عالی برای افرادی باشند که دوست دارند بیشتر پاکسازی کنند.

برخی از افراد پس از استفاده از شامپوی بدون سولفات موهای چرب را تجربه خواهند کرد و دلیل آن را نمی دانند. اگر این تجربه را دارید، می تواند به دلیل نوع مو یا آرایش محصول باشد.

چگونه بفهمیم شامپو فاقد سولفات است؟

بسیاری از برندها بدون سولفات بودن محصولاتشان را تبلیغ می کنند زیرا می دانند این چیزی است که مشتریانشان به دنبال آن هستند. با این حال، می‌توانید با سولفات‌هایی که معمولاً حاوی شامپو هستند نیز آشنا شوید. به عنوان مثال، رایج ترین سولفات های مورد استفاده در محصولات مو، سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات است. اگر لیست مواد تشکیل دهنده را خوانده اید و هیچ یک از این مواد ذکر نشده است، احتمالا شامپو فاقد سولفات است.

آیا باید از شامپوی بدون سولفات برای موهای رنگ شده استفاده کرد؟

رنگ مو باعث آسیب پذیری بیشتر موهای شما می شود. برای اطمینان از سالم ماندن موهایتان به رطوبت بیشتری نیاز دارید. ما استفاده از شامپوی بدون سولفات را توصیه می کنیم زیرا می تواند به مقابله با مشکلات خشکی که ممکن است در صورت وجود سولفات در محصولاتتان رخ دهد، کمک کند.

مقاله اختصاصی خانه کراتین

نکات کراتینی که حتما باید بدانید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *