تفاوت های کراتین درمانی و صاف کردن موی ژاپنی چیست؟

درمان کراتینه و صاف کردن موی ژاپنی دو مورد از رایج ترین درمان های صاف کننده در صنعت مو هستند. با این حال، در حالی که آنها نتایج مشابهی ایجاد می کنند، روندی که این درمان ها طی می کنند اساساً متفاوت است. اگر می خواهید بدانید تفاوت های کراتین درمانی و صاف کردن موی ژاپنی چیست؟با ما همراه باشید.کراتین درمانی چیست؟
درمان‌های کراتینه ، نوعی درمان صاف‌کننده هستند که با استفاده از پروتئین کراتین که به طور طبیعی در موها و ناخن‌های شما وجود دارد، موخوره را کاهش می‌دهد، در برابر آسیب محافظت می‌کند و موهایی ابریشمی و براق ایجاد می‌کند.
این پروتئین در پاسخ به آسیب تجزیه می شود، بنابراین با وارد کردن مجدد این پروتئین به موهای خود، آسیب را کاهش داده و با تقویت فولیکول مو، بافت و سلامت موهای خود را بهبود می بخشید. از آنجایی که کراتین تارهای موی شما را صاف می کند، موخوره و وز شدن مو را کاهش می دهد و ممکن است الگوی فر را کاهش دهد.
درمان کراتینه لزوماً یک درمان صاف کننده نیست، اما اغلب باعث می شود موهای صاف و براقی داشته باشید و بسیاری از مشتریان با موهای کمی موج دار ممکن است پس از درمان کراتینه موهای صاف تری را تجربه کنند.این درمان ۳ تا ۶ ماه طول می کشد و پس از آن باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. از خیس شدن موهای خود به مدت ۷۲ ساعت اجتناب کنید.


صاف کردن موی ژاپنی چیست؟


صاف کردن موی ژاپنی درمانی است که با تغییر پیوند طبیعی مو، موها را صاف می کند. به این حالت بازسازی حرارتی نیز می گویند. یک محلول فرموله شده مخصوص روی موها اعمال می شود که پیوندها را برای صاف کردن مو می شکند. سپس این محلول شسته می شود.

تفاوت های کراتین درمانی و صاف کردن موی ژاپنی چیست؟

درمان کراتینه پیوند داخلی مو را تغییر نمی‌دهد، بنابراین شما می‌توانید پس از رشد مو به بافت طبیعی خود بازگردید. این کار با تزریق لایه کراتین به موهای شما با استفاده از یک اتوی صاف انجام می شود.
روند دقیق استفاده در سالن های مختلف کمی متفاوت است، اما معمولا شامل شستن و خشک کردن موها ابتدا و سپس برش دادن موها و اعمال کراتینه درمانی با یک شانه دندانی ظریف است.
پس از گذاشتن محلول، موها با سشوار خشک شده و سپس اتو کشیده می شوند. موها پس از کراتینه درمانی صاف، ابریشمی و صاف هستند زیرا کراتین بالای کوتیکول قرار گرفته و آن را صاف می کند. با این حال، ساختار واقعی پیوندهای مو را تغییر نداده است.
از طرف دیگر، درمان های صاف کننده ژاپنی، صاف کننده شیمیایی در نظر گرفته می شود. این به طور اساسی پیوند موهای شما را تغییر می دهد. صاف کردن مو ژاپنی تهاجمی تر است و موهای ضعیف همیشه خطر آسیب جدی را به همراه دارد. شما نمی توانید موهای خود را به مدت ۳ روز پس از درمان صافی ژاپنی بشویید.

کراتین درمانی برای همه انواع مو

برای اینکه برای صاف کردن ژاپنی مناسب باشد، موهای شما باید در شرایط خوبی باشد. موهای ضعیف و شکننده نیز برای درمان صافی ژاپنی مناسب نیستند. بنابراین، موهایی که اخیراً تحت درمان شیمیایی دیگری قرار گرفته‌اند، ممکن است نتوانند بدون آسیب جدی در برابر مواد شیمیایی قوی و حرارت بالا مقاومت کنند. موهای دکلره شده، ریلکس یا دائماً موج دار برای صاف کردن ژاپنی مناسب نیستند.
وقتی صحبت از بافت مو می شود، صاف کردن ژاپنی به بهترین وجه برای موهای موج دار و متوسط مجعد مناسب است. افرادی که موهای مجعد محکمی دارند کاندیدای مناسبی نیستند، زیرا خط مرزی بین موهای صاف شده و ریشه های تازه رشد کرده می تواند مشکل ساز باشد.
برخلاف باندینگ حرارتی، درمان کراتینه را می توان برای موهای تحت درمان شیمیایی اعمال کرد. درمان کراتینه می تواند حتی به طور موقت موهای آسیب دیده را ترمیم کند و آنها را سالم تر نشان دهد. این درمان بیشتر برای زنانی که مشکل موخوره یا حجم بیش از حد مو دارند مناسب است، بنابراین اگر در منطقه‌ای با رطوبت بالا زندگی می‌کنید ارزش آن را دارد. در نهایت، کراتینه درمانی انتخاب خوبی برای موهای بسیار مجعد است زیرا می تواند فرها را شل کرده و آنها را بدون موخوره و براق کند.

سخن پایانی

درمان‌های کراتینه فقط به طور موقت کوتیکول را تغییر می‌دهند زیرا پروتئین به جای تغییر پیوند داخلی مو، روی مو قرار می‌گیرد. در نتیجه، کراتینه درمانی برای مشتریانی که موهای رنگ شده، دکلره شده یا ریلکس شده دارند، مناسب تر است.
وقتی صحبت از صاف کردن موی ژاپنی به میان می‌آید، مهم است که یک مشاوره داشته باشید و با یک متخصص مو صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا کاندیدای خوبی در نظر گرفته می‌شوید یا خیر. کاندیدای خوب افرادی هستند که موهای موج دار یا نسبتا مجعدی دارند که رنگ آمیزی نشده یا ریلکس نشده است.