قبلی
بعدی

آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می شود؟

فهرست مطالب

 کراتینه یکی از محبوب ترین درمان های مو است که از آن برای دستیابی به موهای صاف و براق استفاده می کنند. در کراتینه مو از پروتئین کراتین استفاده می شود که در اصل در موهای ما وجود دارد.اما به دلیل آلودگی و سایر عوامل محیطی، گرمای بیش از حد و حالت دادن به مواد شیمیایی، موها پروتئین کراتین طبیعی خود را از دست می دهند و در نتیجه موهای شما وز و کدر می شود. به همین دلیل است که امروزه افراد از کراتینه درمانی استفاده می‌کنند، اما مانند سایر درمان‌ها، کراتینه مو نیز دارای مزایا و معایب خاص خود است. ریزش مو یکی از نگران کننده ترین درمان های بعد از کراتینه است. پس با ما همراه شوید تا بدانید که آیا کراتینه باعث ریزش مو می شود؟

 

آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می شود؟

کراتینه مو شامل استفاده از مواد شیمیایی مانند فرمالدئید و گرما است. درجه حرارت بالا برای دستیابی به اثر صاف کننده مطلوب روی مو اعمال می شود.

کراتین با فرمالدئید که عمده ترین ماده شیمیایی مورد استفاده در کراتینه مو است، مخلوط می شود. این ماده شیمیایی با استفاده از اتو مو برای چسباندن پروتئین به موهای شما استفاده می شود. به هر حال فرمالدئید ماده شیمیایی مورد استفاده در درمان است و یک ماده شیمیایی بسیار خشن است. علاوه بر این، استفاده از اتو در دمای بسیار بالا ۴۵۰ درجه می تواند به مو آسیب برساند و باعث ریزش مو شود. و اگر پوست سر و موی حساسی دارید، کراتینه مو می تواند باعث ریزش مو شود.

جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین مو

چگونه بعد از کراتینه درمانی مو از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

 سشوار، اتوی مو، رنگ مو و همچنین دکلره و سایر مواد بهداشتی و شیمیایی از بین می رود.

چگونه بعد از کراتینه درمانی مو از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

اگر شک ندارید که ریزش موی شما پس از استفاده از کراتینه شروع شده است، باید برنامه ای برای توقف آن شروع کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوک های آسیب دیده را کوتاه کنید زیرا آنها مو را ضعیف می کنند.

سپس، شما باید برخی از درمان های مغذی و ترمیم کننده مانند شامپو و نرم کننده اولاپلکس و سرم با بیوتین را بگنجانید. نحوه استفاده از آنها را بعداً به شما خواهم گفت.

برای جلوگیری از شکستگی، موهای خود را به عقب نبندید. همچنین اجازه دهید پوست سر نفس بکشد و از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید.

موهای خود را با سردترین آب ممکن بشویید زیرا آب داغ منافذ را باز می کند و پوست را برای جذب مواد شیمیایی آماده می کند.

 

آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می شود؟

درمان ریزش مو بعد از کراتینه

چگونه بعد از کراتینه درمانی مو از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

از شامپوی حاوی سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) ، استفاده نکنید .

SLES یک محرک پوست است که می تواند به مرور زمان باعث نازک شدن موها شود. این ماده در بسیاری از محصولات پاک کننده، محصولات زیبایی و پاک کننده های قوی صنعتی (مانند مواد شوینده کارواش) یافت می شود. همچنین معمولاً در خمیر دندان، غذای حیوانات خانگی، شوینده های لباسشویی و دئودورانت ها یافت می شود.

درمان خانگی ریزش مو بعد از کراتینه

چگونه بعد از کراتینه درمانی مو از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

بعد از شستن موها را کاملا آبکشی کنید. استفاده روزانه از نرم کننده موها را نرم می‌کند، اما آن‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند. هر بار که موهای خود را می شویید با آب خنک بشویید تا از شکستگی و شکاف موها جلوگیری کنید.

بلافاصله پس از انجام کراتینه از هیچ گونه درمان شیمیایی استفاده نکنید و موهای خود را رنگ نکنید. قبل از استفاده از هر گونه درمان شیمیایی روی موهای خود حداقل ۱۰ روز صبر کنید.

 

نکات کراتینی که حتما باید بدانید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *